Gölgeler ma vurgular fotoğrafçılığın arz mühim unsurlarından ikisidir. Fotoğraflarınızda derinlik, tezat ma dramatiklik görüntülemek amacıyla kullanılabilirler. Işte yazıda fotoğrafçılığınızı geliştirmek amacıyla gölgeleri ma aleni tonları iyi mi kullanabileceğinizi tartışacağız.
Aydınlatma Çeşitleri
İki esas tenvir türü vardır: naturel ma suni. Organik tenvir güneşten gelen ışıktır, suni tenvir ise çıra ya da gözde benzer biçimde gün dışındaki sade kaynaktan gelen ışıktır.
Organik Aydınlatma
Organik tenvir arz oldukça uygun tenvir türüdür ma muhtelif değişik efektler görüntülemek amacıyla kullanılabilir. Organik fer kullanarak resim çekmenin arz pekiyi tarihi, güneş doğumundan sade vakit ilkin ma güneş batımından sonraki vakit olan kızıl saattir. Değerli vakit süresince fer müsamahakâr ma dağınıktır, işte hatta portreler amacıyla güzel sade fer oluşturur.
Gündüz ortasında resim çekiyorsanız ışığı yumuşatmak amacıyla reflektör ya da difüzör kullanmanız gerekecektir. Fer henüz kaba ma direkt olacağından kameranızı durağan(durgun) burulmak amacıyla sade tripod hatta kullanabilirsiniz.
Suni Aydınlatma
Fotoğraflarınızda muayyen sade manzara ya da cankuşu görüntülemek amacıyla suni tenvir kullanılabilir. Stüdyo ışıkları, gözde ışıkları ma LED ışıklar iç bulunmak suretiyle birnice değişik suni tenvir türü vardır.
Stüdyo ışıkları arz kuvvetli suni tenvir türüdür ma muhtelif değişik efektler görüntülemek amacıyla kullanılabilirler. Gözde ışıkları stüdyo ışıklarından henüz ufak ma henüz taşınabilirdir ma çoğu zaman aut mekan fotoğrafçılığı amacıyla kullanılırlar. LED ışıklar henüz acar sade suni tenvir türüdür ma az maliyetleri ma ince ömürleri sebebiyle yavaşyavaş henüz popüler ağıl gelmektedir.
Aydınlatma Düzenleyicileri
Fer değiştiriciler ışığın yönünü, yoğunluğunu ma standardını denetlemek amacıyla kullanılır. Şemsiyeler, softbox'lar ma reflektörler iç bulunmak suretiyle birnice değişik türde fer değiştirici mevcuttur.
Şemsiyeler ışığı bozmak amacıyla kullanılır, işte hatta henüz müsamahakâr ma henüz naturel sade fer yaratır. Softbox'lar ışığı bozmak amacıyla bile kullanılır sadece henüz kontrollü sade fer yaratırlar. Reflektörler, ışığı nesnenize köylü aktarmak amacıyla kullanılır; işte hatta gölgelerin doldurulmasına destek muhtemelen.
Aydınlatma Oranları
Aydınlatma oranları, nesnenizin üstündeki fer ile dayı plandaki fer arasındaki ilişkiyi tarif etmek amacıyla kullanılır. Maruzat münteşir tenvir payı 1:1'dir; işte, nesnenizin üstündeki ışığın dayı plandaki ışığa denk olduğu anlama gelir.
Öteki münteşir tenvir oranları içinde 2:1, 3:1 ma 4:1 bulunur. 2:1 tenvir payı, nesnenizdeki ışığın dayı plandaki ışıktan dü ikmal henüz temiz olduğu anlama gelir. 3:1 tenvir payı, nesnenizin üstündeki ışığın dayı plandaki ışıktan se ikmal henüz temiz olduğu anlama gelir. 4:1 tenvir payı, nesnenizin üstündeki ışığın dayı plandaki ışıktan dört ikmal henüz temiz olduğu anlama gelir.
Maruziyet
Pozlama, sınalga sensörünüze ulaşan fer miktarıdır. Pozlama se unsur tarafınca belirlenir: diyafram açıklığı, enstantane hızı ma ISO.
Diyafram lensinizdeki açıklığın boyutudur. Henüz çok sade diyafram, sınalga sensörünüze daha çok ışığın ulaşmasını sağlarken, henüz fakat sade diyafram, sınalga sensörünüze henüz azca ışığın ulaşmasını sağlar.
Enstantane hızı, enstantanenizin aleni olduğu süredir. Henüz ince sade deklanşör hızı, sınalga sensörünüze daha çok ışığın ulaşmasını sağlarken, henüz çelimsiz sade deklanşör hızı, sınalga sensörünüze henüz azca ışığın ulaşmasını sağlar.
ISO, sınalga sensörünüzün hassasiyetidir. Henüz yüce sade ISO ayarı, sınalga sensörünüzün ışığa alın henüz kırılgan olmasını sağlarken, henüz az sade ISO ayarı, sınalga sensörünüzün ışığa alın henüz azca kırılgan olmasını sağlar.
Antet | Yanıt |
---|---|
Resim aydınlatması | Dar imaj kurmak amacıyla ışığın kullanılması. |
Gölgeler ma vurgular | Dar görüntünün çirkin ma gün ışığı alanları. |
Fer fotoğrafçılığı | Görsel olarak cazibeli sade imaj kurmak amacıyla ışığın kullanılması. |
Aydınlatma teknikleri | Değişik tenvir efektleri kurmak amacıyla kullanılan yöntemler. |
Fotoğrafçılık ipuçları | Henüz pekiyi resim çekmece hikayesinde öneriler. |
II. Aydınlatma türleri
İki esas tenvir türü vardır: naturel ma suni.
Organik tenvir güneşten gelen ışıktır. Müsamahakâr ma perakende ışıktan kaba ma direkt ışığa büyüklüğünde muhtelif efektler kurmak amacıyla kullanılabilir.
Suni tenvir, lambalar, flaşlar ma reflektörler benzer biçimde adam yapımı kaynakça tarafınca açılan ışıktır. Işığın yönünü, yoğunluğunu ma rengini denetlemek amacıyla kullanılabilir.
Seçkin tenvir türünün kendine gore avantajları ma dezavantajları vardır. Organik tenvir çoğu zaman parasızdır ma kullanması kolaydır sadece denetim edilmesi kuvvet muhtemelen. Suni aydınlatmanın kullanması henüz fiyatlı ma karmaşıktır sadece ışığın kalitesi üstünde daha çok denetim sağlar.
Muayyen sade resim amacıyla arz pekiyi tenvir türü, istenen etkiye bağlıdır. Örnek olarak, aut mekan portreleri amacıyla çoğunlukla naturel fer kullanılırken, stüdyo portreleri amacıyla suni fer çoğunlukla kullanılır.
III. Organik tenvir
Organik tenvir güneşten elde edilmiş ışıktır. Hem müsamahakâr bununla birlikte kaba fer kurmak amacıyla kullanılabilir ma fotoğraflarınızda muhtelif değişik efektler kurmak amacıyla kullanılabilir.
Organik aydınlatmanın arz pekiyi yanlarından biri parasız olmasıdır. Rastgele sade takım satın almanıza ya da stüdyo kiralamanıza lüzum aksine. Yalnız güneşten gelen ışığı kullanabilirsiniz.
Sadece naturel tenvir hatta öngörülemeyebilir. Ahvalruhiye durumu çabucak değişken ma günün saati bile ışığın standardını etkileyebilir.
Organik ışıkla cazibe yapmayı planlıyorsanız koşulların bilincinde olmanız ma cazibe tarzınızı buna gore uyarlamaya mücehhez olmanız önemlidir.
Organik ışıkta cazibe akdetmek amacıyla düşük delil:
- Değerli saatte cazibe yapın. Işte, güneş doğumundan derhal evvelki ma güneş batımından derhal sonraki saattir. Fer müsamahakâr ma sıcaktır ma portreler amacıyla idealdir.
- Işığı nesnenize köylü aktarmak amacıyla sade reflektör kullanın. Işte, gölgeleri doldurmaya ma henüz denk sade fer yapmaya destek muhtemelen.
- Işığı yumuşatmak amacıyla sade difüzör kullanın. Işte sade kıvılcım dürüst güpür ya da nim şeffaf sade çetir muhtemelen.
- Nesneniz amacıyla arz pekiyi ışığı keşfetmek amacıyla değişik açıları ma konumları kontrol edin.
Organik fer, ifadeli fotoğraflar oluşturmanın mükemmel sade yolu muhtemelen. Işte ipuçlarını izlem ederek naturel ışığı öz avantajınıza kullanmayı öğrenebilir ma çarpıcı sahneler oluşturabilirsiniz.
IV. Suni tenvir
Suni tenvir, lambalar, flaşlar ya da LED paneller benzer biçimde suni fer kaynakları kullanılarak oluşturulur. Suni tenvir, aşağıdakiler benzer biçimde muhtelif efektler görüntülemek amacıyla kullanılabilir:
- Dar sahnedeki muayyen nesnelerin ya da alanların vurgulanması
- Gölgeler ma derinlik oluşturma
- Dar cankuşu ya da hava görüntülemek
Fotoğrafçıların kullanabileceği düşük değişik türde suni tenvir deposu vardır ma seçkin birinin kendine gore avantajları ma dezavantajları vardır.
- Akkor ışıklar arz münteşir suni fer deposu türüdür. Oldukça ucuzdurlar ma banyo, güzel sade fer üretirler. Sadece akkor lambalar hatta verimsizdir ma oldukça artık sıcaklık üretir.
- Floresan lambalar akkor lambalara gore henüz verimlidir ma henüz azca sıcaklık üretir. Bununla beraber, floresan ışıklar hem de kaba ma erinçsiz edici sade fer hatta üretebilir.
- LED ışıklar arz bereketli suni fer deposudur. Oldukca azca sıcaklık üretirler ma muhtelif değişik fer efektleri kurmak amacıyla kullanılabilirler.
Suni fer deposu seçerken istenilen etkiyi ma bütçeyi dikkate ahzetmek önemlidir. Akkor ışıklar, banyo ma güzel sade fer talip, bütçesi kısıtlanmış fotoğrafçılar amacıyla pekiyi sade seçenektir. Floresan ışıklar, henüz azca sıcaklık üreten bereketli sade fer deposu talip fotoğrafçılar amacıyla pekiyi sade seçenektir. LED ışıklar, muhtelif değişik efektler görüntülemek amacıyla kullanılabilecek oldukça uygun sade fer deposu talip fotoğrafçılar amacıyla pekiyi sade seçenektir.
Fer kaynağının türüne ayrıca fotoğrafçıların ışığın yoğunluğunu hatta dikkate alması icap eder. Işığın yoğunluğu, fer kaynağının kuvvet çıkışı ayarlanarak ya da sade difüzör kullanılarak denetim edilebilir.
Difüzörler ışığı yumuşatmak ma yoğunluğunu kesmek amacıyla fer kaynağının önüne yerleştirilen cihazlardır. Difüzörler güpür, kağıt ya da plastik benzer biçimde muhtelif malzemelerden yapılabilir.
Fotoğrafçılar, ışığın yoğunluğunu ma yönünü dikkatle denetim ederek fotoğraflarında muhtelif değişik efektler yaratabilirler. Suni tenvir, sade sahnedeki muayyen nesneleri ya da alanları nazaraçattırmak, gölgeler ma derinlik kurmak ma sade cankuşu ya da hava görüntülemek amacıyla kullanılabilir.
V. Aydınlatma değiştiricileri
Aydınlatma düzenleyiciler ışığın standardını ma yönünü denetlemek amacıyla kullanılabilen cihazlardır. Müsamahakâr gölgeler, kaba gölgeler ya da peşin ışığı efekti benzer biçimde değişik efektler kurmak amacıyla kullanılabilirler.
Birtakım münteşir tenvir değiştiricileri şunları ihtiva eder:
- Difüzörler: Işte cihazlar ışığı yayarak henüz müsamahakâr sade tesir yaratır.
- Reflektörler: Işte cihazlar ışığı nesneye köylü yansıtarak henüz naturel sade manzara yaratır.
- Snoots: Işte cihazlar ışığı kısıtlayarak henüz odaklanmış sade tesir yaratır.
- Izgaralar: Işte cihazlar ızgaraya analog sade fer deseni oluşturur.
Işığın yönünü, yoğunluğunu ma standardını denetim ederek fotoğraflarınızın standardını çoğaltmak amacıyla tenvir değiştiriciler kullanılabilir. Fotoğraflarınıza dramatiklik ya da tezat katmak benzer biçimde değişik efektler kurmak amacıyla bile kullanılabilirler.
VI. Aydınlatma oranları
Aydınlatma oranları, sade fotoğrafın değişik bölümlerinin nispi parlaklığını tanımlamanın sade yoludur. Küsur olarak anlatım edilirler; hisse fotoğrafın arz temiz kısmının parlaklığını, payda ise arz çirkin kısmının parlaklığını gösterir. Örnek olarak, 1:2'lik sade tenvir payı, fotoğrafın arz temiz kısmının arz çirkin kısmının dü bek büyüklüğünde temiz olduğu anlama gelir.
Aydınlatma oranları önemlidir zira fotoğrafın cankuşu halini ma hissini etkileyebilirler. Yüce tenvir payı acıklı, yüce kontrastlı sade imaj oluşturabilirken, az tenvir payı henüz incelikli, az tonlu sade imaj oluşturabilir.
Değişik tenvir oranları oluşturmanın düşük değişik yolu vardır. Bunun sade yolu değişik fer kaynakları kullanmaktır. Örnek olarak, mevzuyu aydınlatmak amacıyla temiz sade gözde, gölgeler kurmak amacıyla ise loş sade tungsten ışığı kullanabilirsiniz. Değişik tenvir oranları oluşturmanın sade ayrıksı yolu hatta değişik değiştiriciler kullanmaktır. Örnek olarak, perakende sade fer deposu kurmak amacıyla sade softbox ya da ışığı nesnenin yüzüne köylü yansıtacak sade reflektör kullanabilirsiniz.
Değişik tenvir oranlarıyla denemeler akdetmek, fotoğraflarınızın cankuşu halini ma hissini iyi mi denetim edeceğinizi öğrenmenin mükemmel sade yoludur. Aydınlatma oranlarının iyi mi çalıştığını anlayarak henüz etkisinde bırakan ma görsel açıdan ilginç sahneler oluşturabilirsiniz.
VII. Maruziyet
Pozlama, kameranızın sensörüne ulaşan fer miktarıdır. Se unsur tarafınca belirlenir: diyafram açıklığı, enstantane hızı ma ISO.
Diyafram, ışığın geçişine müsaade eden mercekteki açıklığın boyutudur. Henüz çok sade diyafram açıklığı (az f-stop numarası) daha çok ışığın dâhil girmesine cevaz verirken, henüz fakat sade diyafram açıklığı (henüz yüce f-stop numarası) henüz azca ışığın dâhil girmesine cevaz verir.
Enstantane hızı, deklanşörün aleni kalmış olduğu ma sensörün ışığa sunulan kalmış olduğu süredir. Henüz çelimsiz sade deklanşör hızı (henüz yüce gayret) henüz azca fer yakalarken, henüz ince sade deklanşör hızı (henüz aheste gayret) daha çok fer yakalar.
ISO, sensörün ışığa duyarlılığının sade ölçüsüdür. Henüz yüce sade ISO ayarı, sensörün ışığa alın henüz kırılgan olmasını sağlarken, henüz az sade ISO ayarı, sensörün ışığa alın henüz azca kırılgan olmasını sağlar.
Se pozlama faktörü, istenen pozlamayı görüntülemek amacıyla beraber meşgul. Örnek olarak, oldukça pekiyi münevver sade sahnenin fotoğrafını asmak istiyorsanız çok diyafram açıklığı, çelimsiz deklanşör hızı ma az ISO ayarı kullanırsınız. Ibret sade sahnenin fotoğrafını asmak istiyorsanız fakat diyafram açıklığı, ince deklanşör hızı ma yüce ISO ayarı kullanırsınız.
Pozlama, fotoğrafçılığın arz mühim yönlerinden biridir ma mükemmel fotoğraflar çekebilmek amacıyla onu iyi mi denetim edeceğinizi tahmin etmek oldukça önemlidir.
Temiz dengesi
Temiz dengesi, resim makinenizdeki, fotoğraflarınızdaki renklerin doğru olmasını sağlamaya destek olan sade ayardır. Resim çektiğinizde, kameranın sensörü işte tam bulunan olan ışığın renklerini kaydeder. Sadece işte fer günün saatine, ahvalruhiye durumuna ma fer kaynağının türüne gore değişken. Temiz dengesi doğru ayarlanmazsa fotoğraflarınız artık solgun, artık âbi görünebilir ya da ayrıksı ıl tonları oluşabilir.
Kameranızda dürüst dengesini ayarlamanın dü esas yolu vardır: manuel ma kendiliğinden. Manuel dürüst dengesi, dürüst dengesini aydınlık amacıyla 5.500K ya da tungsten fer amacıyla 3.200K benzer biçimde muayyen sade ıl sıcaklığına ayarlamanıza imkan tanır. Kendiliğinden dürüst dengesi, bulunan fer türüne gore dürüst dengesini otomatikman ayarlamaya çalışacaktır.
Bir çok durumda kendiliğinden dürüst dengesi pekiyi çalışacaktır. Sadece ışığın çabucak değişmiş olduğu sade durumda resim çekiyorsanız ya da münteşir sıfır sade fer deposu kullanıyorsanız dürüst dengesini manuel olarak dakikleştirmek isteyebilirsiniz.
Temiz dengesini manuel olarak dakikleştirmek amacıyla dürüst sade kağıt parçası benzer biçimde yansız sade bilinçlilik bulmanız ma onu sahneye yerleştirmeniz gerekecektir. Arkasından, dürüst dengesini yansız nesnenin rengiyle eşleşecek halde dakikleştirmek amacıyla kameranın dürüst dengesi ayarlarını kullanmanız gerekecektir.
Temiz dengesini ayarladıktan sonrasında fotoğrafınızı çekebilirsiniz. Fotoğrafınızdaki renkler doğru olmalı ma ıl tonlaması olmamalıdır.
IX. Kompozisyon
Kompozisyon, fotoğraftaki öğelerin düzenlenmesidir. Fotoğrafın arz mühim yönlerinden biridir, zira sade fotoğrafı yapabilir ya da bozabilir. İyi kompozisyonlanmış sade resim görsel olarak cazibeli olacak ma izleyicinin gözünü mevzuya çekecektir. Fena oluşturulmuş sade resim özen distribütör olacak ma izleyicinin dikkatini çekmeyecektir.
İyi sade kompozisyon kurmak amacıyla kullanılabilecek birnice değişik faktör vardır:
- Mevzu
- Merkez noktası
- Avangart çizgiler
- Negatif ara
- Bakışım
- Balans
- Görüş açısı
- Nesiç
- Tüs
Işte öğelerin seçkin biri sade fotoğrafta değişik sade tesir görüntülemek amacıyla kullanılabilir. Örnek olarak kuvvetli sade mevzu çalıştırmak izleyicinin dikkatini fotoğrafa çekmeye destek olacaktır. Merkez noktası çalıştırmak derinlik ma alaka duygusu yaratmaya destek olacaktır. İzleyicinin gözünü fotoğrafta yönlendirmek amacıyla yönlendirici çizgiler kullanılabilir. Olumsuz saha balans ma refah hissi görüntülemek amacıyla kullanılabilir. Bakışım, düzenlilik ma ahenk duygusu görüntülemek amacıyla kullanılabilir. Balans, muvazene ma balans duygusu görüntülemek amacıyla kullanılabilir. Görüş açısı derinlik ma ara duygusu görüntülemek amacıyla kullanılabilir. Nesiç, temas ma hissetme duygusu görüntülemek amacıyla kullanılabilir. Tüs, sade cankuşu ma ruh duygusu görüntülemek amacıyla kullanılabilir.
Kompozisyonun değişik unsurlarını ma bunların pekiyi sade resim kurmak amacıyla iyi mi kullanılabileceğini anlayarak fotoğrafçılık becerilerinizi sade sonraki seviyeye taşıyabilirsiniz.
S: Gölgeler ma açıktonlar arasındaki ayrım nelerdir?
C: Gölgeler fotoğrafın çirkin alanlarıdır, aleni alanlar ise temiz alanlardır. Gölgeler, ışığı engellemiş olan nesneler tarafınca ya da ışığı sade alandan uzağa yönlendirmek amacıyla sade fer değiştirici kullanılarak oluşturulabilir. Işığı sade alana yönlendirmek amacıyla sade fer değiştirici kullanılarak ya da ışığı sade alana köylü aktarmak amacıyla sade reflektör kullanılarak vurgular oluşturulabilir.
S: Fotoğraflarımda gölgeleri ma vurguları iyi mi oluşturabilirim?
C: Fotoğraflarınızda gölgeler ma vurgular oluşturmanın düşük değişik yolu vardır. Kullanabilirsiniz:
- Işığı engellemiş olan nesneler
- Işığı sade alandan uzağa yönlendirmek amacıyla fer değiştiriciler
- Işığı sade alana köylü yansıtan reflektörler
S: Fotoğraflarımda hayalet ma açıkton kullanmanın yararları nedir?
C: Gölgeler ma vurgular fotoğraflarınıza derinlik ma alaka katabilir. Ek olarak sade cankuşu görüntülemek ya da fotoğrafınızdaki muayyen unsurları nazaraçattırmak amacıyla bile kullanılabilirler.
0 Yorum