Gölgeler ma vurgular fotoğrafçılığın maruzat mühim unsurlarından ikisidir. Fotoğraflarınızda derinlik, karşıt ma dramatiklik görüntülemek amacıyla kullanılabilirler. Işte yazıda fotoğrafçılığınızı geliştirmek amacıyla gölgeleri ma aleni tonları iyi mi kullanabileceğinizi tartışacağız.
Aydınlatma Çeşitleri
İki asıl tenvir türü vardır: organik ma suni. Naturel tenvir güneşten gelen ışıktır, suni tenvir ise çıra yahut gözde şeklinde devir dışındaki sade kaynaktan gelen ışıktır.
Naturel Aydınlatma
Naturel tenvir maruzat oldukca uygun tenvir türüdür ma muhtelif değişik efektler görüntülemek amacıyla kullanılabilir. Naturel fer kullanarak resim çekmenin maruzat âlâ tarihi, devir doğumundan sade vakit ilkin ma devir batımından sonraki vakit olan zer saattir. Kızıl vakit süresince fer merhametli ma dağınıktır, işte birlikte portreler amacıyla güzel sade fer oluşturur.
Çağ ortasında resim çekiyorsanız ışığı yumuşatmak amacıyla reflektör yahut difüzör kullanmanız gerekecektir. Fer henüz anif ma direkt olacağından kameranızı durağan(durgun) burulmak amacıyla sade tripod birlikte kullanabilirsiniz.
Suni Aydınlatma
Fotoğraflarınızda muayyen sade manzara yahut cankuşu görüntülemek amacıyla suni tenvir kullanılabilir. Stüdyo ışıkları, gözde ışıkları ma LED ışıklar iç düşmek suretiyle birnice değişik suni tenvir türü vardır.
Stüdyo ışıkları maruzat kuvvetli suni tenvir türüdür ma muhtelif değişik efektler görüntülemek amacıyla kullanılabilirler. Gözde ışıkları stüdyo ışıklarından henüz minik ma henüz taşınabilirdir ma çoğu zaman aut mekan fotoğrafçılığı amacıyla kullanılırlar. LED ışıklar henüz çevik sade suni tenvir türüdür ma eksik maliyetleri ma mufassal ömürleri sebebiyle tedricen henüz popüler ağıl gelmektedir.
Aydınlatma Düzenleyicileri
Fer değiştiriciler ışığın yönünü, yoğunluğunu ma standardını denetlemek amacıyla kullanılır. Şemsiyeler, softbox'lar ma reflektörler iç düşmek suretiyle birnice değişik türde fer değiştirici mevcuttur.
Şemsiyeler ışığı bozmak amacıyla kullanılır, işte birlikte henüz merhametli ma henüz organik sade fer yaratır. Softbox'lar ışığı bozmak amacıyla bile kullanılır sadece henüz kontrollü sade fer yaratırlar. Reflektörler, ışığı nesnenize köylü iletmek amacıyla kullanılır; işte birlikte gölgelerin doldurulmasına destek muhtemelen.
Aydınlatma Oranları
Aydınlatma oranları, nesnenizin üstündeki fer ile dayı plandaki fer arasındaki ilişkiyi tarif etmek amacıyla kullanılır. Arz münteşir tenvir payı 1:1'dir; işte, nesnenizin üstündeki ışığın dayı plandaki ışığa bedel olduğu anlama gelir.
Öteki münteşir tenvir oranları içinde 2:1, 3:1 ma 4:1 bulunur. 2:1 tenvir payı, nesnenizdeki ışığın dayı plandaki ışıktan dü hatim henüz akpak olduğu anlama gelir. 3:1 tenvir payı, nesnenizin üstündeki ışığın dayı plandaki ışıktan se hatim henüz akpak olduğu anlama gelir. 4:1 tenvir payı, nesnenizin üstündeki ışığın dayı plandaki ışıktan dört hatim henüz akpak olduğu anlama gelir.
Maruziyet
Pozlama, sınalga sensörünüze ulaşan fer miktarıdır. Pozlama se unsur tarafınca belirlenir: diyafram açıklığı, enstantane hızı ma ISO.
Diyafram lensinizdeki açıklığın boyutudur. Henüz fazla sade diyafram, sınalga sensörünüze daha çok ışığın ulaşmasını sağlarken, henüz fakat sade diyafram, sınalga sensörünüze henüz azca ışığın ulaşmasını sağlar.
Enstantane hızı, enstantanenizin aleni olduğu süredir. Henüz mufassal sade deklanşör hızı, sınalga sensörünüze daha çok ışığın ulaşmasını sağlarken, henüz endamsız sade deklanşör hızı, sınalga sensörünüze henüz azca ışığın ulaşmasını sağlar.
ISO, sınalga sensörünüzün hassasiyetidir. Henüz yüce sade ISO ayarı, sınalga sensörünüzün ışığa alın henüz hassas olmasını sağlarken, henüz eksik sade ISO ayarı, sınalga sensörünüzün ışığa alın henüz azca hassas olmasını sağlar.
Antet | Yanıt |
---|---|
Resim aydınlatması | Sade imaj kurmak amacıyla ışığın kullanılması. |
Gölgeler ma vurgular | Sade görüntünün kaba ma gün ışığı alanları. |
Fer fotoğrafçılığı | Görsel olarak cazibeli sade imaj kurmak amacıyla ışığın kullanılması. |
Aydınlatma teknikleri | Değişik tenvir efektleri kurmak amacıyla kullanılan yöntemler. |
Fotoğrafçılık ipuçları | Henüz âlâ resim çekmece hikayesinde öneriler. |
II. Aydınlatma türleri
İki asıl tenvir türü vardır: organik ma suni.
Naturel tenvir güneşten gelen ışıktır. Merhametli ma perakende ışıktan anif ma direkt ışığa büyüklüğünde muhtelif efektler kurmak amacıyla kullanılabilir.
Suni tenvir, lambalar, flaşlar ma reflektörler şeklinde eş yapımı kaynakça tarafınca açılan ışıktır. Işığın yönünü, yoğunluğunu ma rengini denetlemek amacıyla kullanılabilir.
Rastgele tenvir türünün kendine bakılırsa avantajları ma dezavantajları vardır. Naturel tenvir çoğu zaman parasızdır ma kullanması kolaydır sadece denetim edilmesi cebir muhtemelen. Suni aydınlatmanın kullanması henüz fiyatlı ma karmaşıktır sadece ışığın kalitesi üstünde daha çok denetim sağlar.
Muayyen sade resim amacıyla maruzat âlâ tenvir türü, istenen etkiye bağlıdır. Sözgelişi, aut mekan portreleri amacıyla çoğunlukla organik fer kullanılırken, stüdyo portreleri amacıyla suni fer çoğunlukla kullanılır.
III. Naturel tenvir
Naturel tenvir güneşten elde edilmiş ışıktır. Hem merhametli aynı zamanda anif fer kurmak amacıyla kullanılabilir ma fotoğraflarınızda muhtelif değişik efektler kurmak amacıyla kullanılabilir.
Naturel aydınlatmanın maruzat âlâ yanlarından biri parasız olmasıdır. Rastgele sade takım satın almanıza yahut stüdyo kiralamanıza icap aksine. Yalnız güneşten gelen ışığı kullanabilirsiniz.
Sadece organik tenvir birlikte öngörülemeyebilir. Ahvalruhiye durumu çabucak değişken ma günün saati bile ışığın standardını etkileyebilir.
Naturel ışıkla hava yapmayı planlıyorsanız koşulların bilincinde olmanız ma hava tarzınızı buna bakılırsa uyarlamaya mücehhez olmanız önemlidir.
Naturel ışıkta hava akdetmek amacıyla az emare:
- Kızıl saatte hava yapın. Işte, devir doğumundan derhal evvel ma devir batımından derhal sonraki saattir. Fer merhametli ma sıcaktır ma portreler amacıyla idealdir.
- Işığı nesnenize köylü iletmek amacıyla sade reflektör kullanın. Işte, gölgeleri doldurmaya ma henüz bedel sade fer meydana getirmeye destek muhtemelen.
- Işığı yumuşatmak amacıyla sade difüzör kullanın. Işte sade elektrik rahat güpür yahut nim şeffaf sade çetir muhtemelen.
- Nesneniz amacıyla maruzat âlâ ışığı sağlamak amacıyla değişik açıları ma konumları kontrol edin.
Naturel fer, letafetli fotoğraflar oluşturmanın mükemmel sade yolu muhtemelen. Işte ipuçlarını izlem ederek organik ışığı avantajınıza kullanmayı öğrenebilir ma çarpıcı sahneler oluşturabilirsiniz.
IV. Suni tenvir
Suni tenvir, lambalar, flaşlar yahut LED paneller şeklinde suni fer kaynakları kullanılarak oluşturulur. Suni tenvir, aşağıdakiler şeklinde muhtelif efektler görüntülemek amacıyla kullanılabilir:
- Sade sahnedeki muayyen nesnelerin yahut alanların vurgulanması
- Gölgeler ma derinlik oluşturma
- Sade cankuşu yahut hava görüntülemek
Fotoğrafçıların kullanabileceği az değişik türde suni tenvir deposu vardır ma gelişigüzel birinin kendine bakılırsa avantajları ma dezavantajları vardır.
- Akkor ışıklar maruzat münteşir suni fer deposu türüdür. Oldukça ucuzdurlar ma hamam, güzel sade fer üretirler. Sadece akkor lambalar birlikte verimsizdir ma oldukca artık sıcaklık üretir.
- Floresan lambalar akkor lambalara bakılırsa henüz verimlidir ma henüz azca sıcaklık üretir. Bununla beraber, floresan ışıklar hem de anif ma erinçsiz edici sade fer birlikte üretebilir.
- LED ışıklar maruzat bereketli suni fer deposudur. Fazlaca azca sıcaklık üretirler ma muhtelif değişik fer efektleri kurmak amacıyla kullanılabilirler.
Suni fer deposu seçerken istenilen etkiyi ma bütçeyi dikkate ahzetmek önemlidir. Akkor ışıklar, hamam ma güzel sade fer talip, bütçesi kısıtlanmış fotoğrafçılar amacıyla âlâ sade seçenektir. Floresan ışıklar, henüz azca sıcaklık üreten bereketli sade fer deposu talip fotoğrafçılar amacıyla âlâ sade seçenektir. LED ışıklar, muhtelif değişik efektler görüntülemek amacıyla kullanılabilecek oldukca uygun sade fer deposu talip fotoğrafçılar amacıyla âlâ sade seçenektir.
Fer kaynağının türüne ayrıca fotoğrafçıların ışığın yoğunluğunu birlikte dikkate alması icap eder. Işığın yoğunluğu, fer kaynağının kuvvet çıkışı ayarlanarak yahut sade difüzör kullanılarak denetim edilebilir.
Difüzörler ışığı yumuşatmak ma yoğunluğunu kısmak amacıyla fer kaynağının önüne yerleştirilen cihazlardır. Difüzörler güpür, kağıt yahut plastik şeklinde muhtelif malzemelerden yapılabilir.
Fotoğrafçılar, ışığın yoğunluğunu ma yönünü dikkatle denetim ederek fotoğraflarında muhtelif değişik efektler yaratabilirler. Suni tenvir, sade sahnedeki muayyen nesneleri yahut alanları nazaraçattırmak, gölgeler ma derinlik kurmak ma sade cankuşu yahut hava görüntülemek amacıyla kullanılabilir.
V. Aydınlatma değiştiricileri
Aydınlatma düzenleyiciler ışığın standardını ma yönünü denetlemek amacıyla kullanılabilen cihazlardır. Merhametli gölgeler, anif gölgeler yahut peşin ışığı efekti şeklinde değişik efektler kurmak amacıyla kullanılabilirler.
Birtakım münteşir tenvir değiştiricileri şunları ihtiva eder:
- Difüzörler: Işte cihazlar ışığı yayarak henüz merhametli sade tesir yaratır.
- Reflektörler: Işte cihazlar ışığı nesneye köylü yansıtarak henüz organik sade manzara yaratır.
- Snoots: Işte cihazlar ışığı kısıtlayarak henüz odaklanmış sade tesir yaratır.
- Izgaralar: Işte cihazlar ızgaraya eş sade fer deseni oluşturur.
Işığın yönünü, yoğunluğunu ma standardını denetim ederek fotoğraflarınızın standardını çoğaltmak amacıyla tenvir değiştiriciler kullanılabilir. Fotoğraflarınıza dramatiklik yahut karşıt desteklemek şeklinde değişik efektler kurmak amacıyla bile kullanılabilirler.
VI. Aydınlatma oranları
Aydınlatma oranları, sade fotoğrafın değişik bölümlerinin izafi parlaklığını tanımlamanın sade yoludur. Küsur olarak anlatım edilirler; hisse fotoğrafın maruzat akpak kısmının parlaklığını, payda ise maruzat kaba kısmının parlaklığını gösterir. Sözgelişi, 1:2'lik sade tenvir payı, fotoğrafın maruzat akpak kısmının maruzat kaba kısmının dü bek büyüklüğünde akpak olduğu anlama gelir.
Aydınlatma oranları önemlidir zira fotoğrafın cankuşu halini ma hissini etkileyebilirler. Ali tenvir payı acıklı, yüce kontrastlı sade imaj oluşturabilirken, eksik tenvir payı henüz incelikli, eksik tonlu sade imaj oluşturabilir.
Değişik tenvir oranları oluşturmanın az değişik yolu vardır. Bunun sade yolu değişik fer kaynakları kullanmaktır. Sözgelişi, mevzuyu aydınlatmak amacıyla akpak sade gözde, gölgeler kurmak amacıyla ise loş sade tungsten ışığı kullanabilirsiniz. Değişik tenvir oranları oluşturmanın sade ayrıksı yolu birlikte değişik değiştiriciler kullanmaktır. Sözgelişi, perakende sade fer deposu kurmak amacıyla sade softbox yahut ışığı nesnenin yüzüne köylü yansıtacak sade reflektör kullanabilirsiniz.
Değişik tenvir oranlarıyla denemeler akdetmek, fotoğraflarınızın cankuşu halini ma hissini iyi mi denetim edeceğinizi öğrenmenin mükemmel sade yoludur. Aydınlatma oranlarının iyi mi çalıştığını anlayarak henüz etkisinde bırakan ma görsel açıdan ilginç sahneler oluşturabilirsiniz.
VII. Maruziyet
Pozlama, kameranızın sensörüne ulaşan fer miktarıdır. Se unsur tarafınca belirlenir: diyafram açıklığı, enstantane hızı ma ISO.
Diyafram, ışığın geçmiş olmasına müsaade eden mercekteki açıklığın boyutudur. Henüz fazla sade diyafram açıklığı (eksik f-stop numarası) daha çok ışığın iç girmesine müsaade verirken, henüz fakat sade diyafram açıklığı (henüz yüce f-stop numarası) henüz azca ışığın iç girmesine müsaade verir.
Enstantane hızı, deklanşörün aleni kalmış olduğu ma sensörün ışığa sunulan kalmış olduğu süredir. Henüz endamsız sade deklanşör hızı (henüz yüce gayret) henüz azca fer yakalarken, henüz mufassal sade deklanşör hızı (henüz aheste gayret) daha çok fer yakalar.
ISO, sensörün ışığa duyarlılığının sade ölçüsüdür. Henüz yüce sade ISO ayarı, sensörün ışığa alın henüz hassas olmasını sağlarken, henüz eksik sade ISO ayarı, sensörün ışığa alın henüz azca hassas olmasını sağlar.
Se pozlama faktörü, istenen pozlamayı görüntülemek amacıyla beraber meşgul. Sözgelişi, oldukca âlâ münevver sade sahnenin fotoğrafını asmak istiyorsanız fazla diyafram açıklığı, endamsız deklanşör hızı ma eksik ISO ayarı kullanırsınız. Ibret sade sahnenin fotoğrafını asmak istiyorsanız fakat diyafram açıklığı, mufassal deklanşör hızı ma yüce ISO ayarı kullanırsınız.
Pozlama, fotoğrafçılığın maruzat mühim yönlerinden biridir ma mükemmel fotoğraflar çekebilmek amacıyla onu iyi mi denetim edeceğinizi kestirmek oldukca önemlidir.
Dürüst dengesi
Dürüst dengesi, resim makinenizdeki, fotoğraflarınızdaki renklerin doğru olmasını sağlamaya destek olan sade ayardır. Resim çektiğinizde, kameranın sensörü bu tam bulunan olan ışığın renklerini kaydeder. Sadece işte fer günün saatine, ahvalruhiye durumuna ma fer kaynağının türüne bakılırsa değişken. Dürüst dengesi doğru ayarlanmazsa fotoğraflarınız artık solgun, artık gök görünebilir yahut ayrıksı ıl tonları oluşabilir.
Kameranızda rahat dengesini ayarlamanın dü asıl yolu vardır: manuel ma kendiliğinden. Manuel rahat dengesi, rahat dengesini aydınlık amacıyla 5.500K yahut tungsten fer amacıyla 3.200K şeklinde muayyen sade ıl sıcaklığına ayarlamanıza imkan tanır. Kendiliğinden rahat dengesi, bulunan fer türüne bakılırsa rahat dengesini otomatikman ayarlamaya çalışacaktır.
Bir çok durumda kendiliğinden rahat dengesi âlâ çalışacaktır. Sadece ışığın çabucak değişmiş olduğu sade durumda resim çekiyorsanız yahut münteşir sıfır sade fer deposu kullanıyorsanız rahat dengesini manuel olarak dakikleştirmek isteyebilirsiniz.
Dürüst dengesini manuel olarak dakikleştirmek amacıyla rahat sade kağıt parçası şeklinde yansız sade bilinçlilik bulmanız ma onu sahneye yerleştirmeniz gerekecektir. Arkasından, rahat dengesini yansız nesnenin rengiyle eşleşecek biçimde dakikleştirmek amacıyla kameranın rahat dengesi ayarlarını kullanmanız gerekecektir.
Dürüst dengesini ayarladıktan sonrasında fotoğrafınızı çekebilirsiniz. Fotoğrafınızdaki renkler doğru olmalı ma ıl tonlaması olmamalıdır.
IX. Kompozisyon
Kompozisyon, fotoğraftaki öğelerin düzenlenmesidir. Fotoğrafın maruzat mühim yönlerinden biridir, zira sade fotoğrafı yapabilir yahut bozabilir. İyi kompozisyonlanmış sade resim görsel olarak cazibeli olacak ma izleyicinin gözünü mevzuya çekecektir. Fena oluşturulmuş sade resim ilgi distribütör olacak ma izleyicinin dikkatini çekmeyecektir.
İyi sade kompozisyon kurmak amacıyla kullanılabilecek birnice değişik faktör vardır:
- Mevzu
- Merkez noktası
- Avangart çizgiler
- Negatif kesinti
- Bakışım
- Balans
- Görüş açısı
- Nesiç
- Il
Işte öğelerin gelişigüzel biri sade fotoğrafta değişik sade tesir görüntülemek amacıyla kullanılabilir. Sözgelişi kuvvetli sade mevzu çalıştırmak izleyicinin dikkatini fotoğrafa çekmeye destek olacaktır. Merkez noktası çalıştırmak derinlik ma alaka duygusu yaratmaya destek olacaktır. İzleyicinin gözünü fotoğrafta yönlendirmek amacıyla yönlendirici çizgiler kullanılabilir. Olumsuz düz balans ma rahatlık hissi görüntülemek amacıyla kullanılabilir. Bakışım, intizam ma ahenk duygusu görüntülemek amacıyla kullanılabilir. Balans, denge ma balans duygusu görüntülemek amacıyla kullanılabilir. Görüş açısı derinlik ma vuzuh duygusu görüntülemek amacıyla kullanılabilir. Nesiç, temas ma hissetme duygusu görüntülemek amacıyla kullanılabilir. Il, sade cankuşu ma ruh duygusu görüntülemek amacıyla kullanılabilir.
Kompozisyonun değişik unsurlarını ma bunların âlâ sade resim kurmak amacıyla iyi mi kullanılabileceğini anlayarak fotoğrafçılık becerilerinizi sade sonraki seviyeye taşıyabilirsiniz.
S: Gölgeler ma açıktonlar arasındaki ayrım nelerdir?
C: Gölgeler fotoğrafın kaba alanlarıdır, aleni alanlar ise akpak alanlardır. Gölgeler, ışığı engellemiş olan nesneler tarafınca yahut ışığı sade alandan uzağa yönlendirmek amacıyla sade fer değiştirici kullanılarak oluşturulabilir. Işığı sade alana yönlendirmek amacıyla sade fer değiştirici kullanılarak yahut ışığı sade alana köylü iletmek amacıyla sade reflektör kullanılarak vurgular oluşturulabilir.
S: Fotoğraflarımda gölgeleri ma vurguları iyi mi oluşturabilirim?
C: Fotoğraflarınızda gölgeler ma vurgular oluşturmanın az değişik yolu vardır. Kullanabilirsiniz:
- Işığı engellemiş olan nesneler
- Işığı sade alandan uzağa yönlendirmek amacıyla fer değiştiriciler
- Işığı sade alana köylü yansıtan reflektörler
S: Fotoğraflarımda hayalet ma açıkton kullanmanın yararları nedir?
C: Gölgeler ma vurgular fotoğraflarınıza derinlik ma alaka katabilir. Ek olarak sade cankuşu görüntülemek yahut fotoğrafınızdaki muayyen unsurları nazaraçattırmak amacıyla bile kullanılabilirler.
0 Yorum